понедельник, 4 января 2016 г.

ПРОЕКТ «ЕКОЛОГІЯ НАШОГО СЕЛА»

Актуальність:  Природа – єдине й незамінне джерело матеріальних і духовних благ. Постійно користуючись цим джерелом, людина навіть думати не хоче, що воно коли-небудь зможе вичерпатися.
    Нашому майбутньому загрожує  деградація природного середовища планети.Сучасна екологічна обстановка в Україні стала вкрай небезпечною по всій її території.Спеціалісти підрахували, що якщо не знищувати сміття, то через 10 – 15 років воно вкриє нашу планету шаром  завтовшки 5 м.  Природа, у якій  молоді доведеться жити, забруднюється, піддається руйнуванню, знищується.
Проблемою стала ситуація в нашому селі, адже воно теж є частиною держави.
    Настав час діяти!

Мета: поліпшити санітарний стан довкілля;  зберегти біологічне та ландшафтне різноманіття; поширювати екологічні знання серед населення; надати реальну допомогу природі рідного  краю.
Завдання:
-         озеленення та благоустрій територій, вулиць, пустирів;
-         очищення водного джерела, упорядкування польової криниці;
-         проведення екологічних освітніх та виховних заходів;
-         благоустрій пам’ятних місць села.

Координатор проекту: класний керівник
Савченюк Валентина Вікторівна , актив класу

Цільова аудиторія: учні , працівники школи та жителі села.

Способи впровадження проекту:
- акції, операції;
- шкільна газета, листівки, плакати.

Термін проведення:  2014-2015 навчальний рік





Перелік заходів проекту:
1.Збірінформаційних та методичнихматеріалів.
2. Підготовка та випуск тематичного номера газети «Інформаційний вісник».
3.Інформування громади щодо форм екологічно некоректної поведінки.
4. Конкурс буклетівпишаюсьсвоїм селом"
5. Конкурс віршів про природу "Поезія планети"
6. Проведення акцій «Чисте джерельце».
7. Операція «Благоустрій пам’ятних місць».
8. Виховна справа « Природа – наша мати»

Можливі партнери: сільська громада, працівники ПСП «Гейсиське».

Очікувані результати: поліпшення екологічного стану природних водойм; збереження біологічних та ландшафтних різноманіть; благоустрій  пришкільної території  та вулиць села; виховання екологічної свідомості та патріотизму.

               Інтелектуальна гра «Флора і фауна нашого подвір’я»
Для учнів 6-8 класів
Мета:поглиблювати знання учнів про навколишній світ, формувати екологічну культуру.
Наочне оформлення: зображення представників рослинного та тваринного світу.
Музичне оформлення:швидка весела інструментальна музика.
Технічні засоби: комп’ютерна техніка, мультимедійний проектор.
Команди займають місця за ігровими столами. Ведучий починає гру
Орієнтовний зміст запитань
Ведучий.У першому блоці запитань кожна правильна відповідь оцінюється одним балом.
1.     Яка ягода найбільша? (Гарбуз)
2.     Скільки зубів у свині? (32)
3.     Великий домашній птах родини фазанових, його батьківщина – Північна Америка. (Індик)
4.     Якого кольору квітки картоплі? (Білогоі фіолетового)
5.     Яких птахів найбільше у світі? (Курей)
6.     Назва якої рослини, як стверджують ентомологи, походить від кореня “грім”, “грохот”? (Горох)
Ведучий.Другий блок запитань спрямований на розвиток ерудиції та кмітливості. Кожна правильна відповідь оцінюється п’ятьма балами.
1.     Чому коти постійно і довго вмиваються?                                                                                                   (Коти злизують власний запах, щоб здобич не почула їх заздалегідь)
2.     Яка домашня  тварина є ворогом бур’янів серед помідорів? (Кролик. Він знищить бур’ян, а помідори не зачепить)
3.     Доведено, що слива є  гібридом двох різних плодів. Яких? (Терену та аличі)
4.     Відомо більше 20 видів ревеню. Де батьківщина більшості з них? (Сибір та Північна Монголія)
5.     Чому  картоплю в Європі називали “чортовим яблуком”? (Бо спочатку в їжу були спроби  використовувати отруйні і гіркі ягоди картоплі)
6.     Назвіть найбільшу рослинну бруньку? (Качан капусти)
7.     Цю рослину культивували у монастирських садах з ХІ століття. Походження назви йде від сильного аромату її листя. Ця рослина – рекордсмен за вмістом вітаміну С. (Смородина. Від слова “сморід”, “смрад”)
8.     Греки годували цим тільки рабів, а римський імператор Тиберій це дуже полюбляв і навіть брав податі цим зі своїх провінцій. До появи картоплі це було головною їжею для бідних верств населення. Про яку рослину йде мова. Підказка: для вас це “простіше пареної ...” (Ріпа)
9.     Яку свійську тварину майже в усіх релігіях пов’язують з нечистою силою? (Козла, бо він об’їдає листя і молоді пагони рослин, у тому числі – винограду і овочевих культур. Кози їдять майже все, навіть папір)
10.                                    Які тварини за багатьма  параметрами стоять найближче до людини, за виключенням мавп. Вони хворіють тими ж хворобами, лікуються тими ж ліками і навіть тими ж самими дозами. (Свині)
11.                                    Що будить півнів на світанку? (Зірка Канопус. Удруге вони співають, коли зірка йде з неба. А от що примушує співати їх утретє, поки що невідомо)
12.                                    Усі ми любимо солодкі плоди. А яка відома солодка рослина має отруйного дикого родича? (Кавун)
13.                                    Ягідка, яка стала графинею у казці відомого дитячого письменника Джанні Родарі. (Вишенька)
14.                                    Який овоч ніколи не їсть тля та равлики, бо їм не подобається щавлева кислота, яка знаходиться в листках цієї рослини? (Ревінь)
15.                                    Які птахи літають на висоті реактивного літака? (Гуси)
16.                                    Які овочі раніше називали “червоною сіллю”? (Перець)
17.                                    Силою якої тварини вимірюють потужність двигунів? (Коней)
Ведучий.  ІІІ блок запитань спрямований на розвиток логічного мислення. Кожна правильна відповідь оцінюється десятьма балами.
1.     З якою метою домашнім коровам у вухо одягають сережку? (Корови дають більше молока, бо сережка покрита інсектицидом, який захищає їх від укусів паразитів)
2.     Який напис вибитий на постаменті пам’ятника корові у Голландії? (Нашій матері)
3.     Ми використовуємо кріп і петрушку як спеції, а з якою метою їх використовували стародавні греки? (Вони увінчували ними своїх героїв та поетів)
4.     Які культурні рослини  раніше були бур’янами? (Майже всі. Пшениця, картопля, кукурудза... Жито раніше вважалося бур’яном пшениці, але на Півночі пшениця родить погано, а от жито дає непогані врожаї)
5.     “Це чорна? Ні, червона. А чому ж вона біла? Тому, що зелена”. Про яку рослину йде мова? (Про смородину)
6.     Одне й те саме слово в українців, поляків та турків означає різні культури. Назвіть це слово.  (Кавуном у поляків  називають гарбуз, а у турків – диню)
7.     Чому яблуко називають “плодом розладу”? (Від біблейської оповіді про Адама і Єву, а також міфу стародавньої Греції про суперечку між Афродітою та Артемідою: хто з них – найкрасивіша)
8.     Про яку рослину складена загадка: “З мішка – на забаву, а з пляшки – на приправу”? (Про соняшник)
9.     Батьківщина його – французька провінція Бретань. Вважається, що він найсмачніший у місяцях, у назві яких є літера “Р”. Крім того, його досить часто згадуємо ми у своїх прислів’ях, приказках, у повсякденному спілкуванні. Про яку рослину йде мова? (Про хрін)
10.                                    Морква з 1991 року вважається фруктом в межах ЕС. Саме це дозволяє португальцям виготовляти і експортувати відповідний продукт. Який? (Морквяне варення, бо за європейськими стандартами, варення можна робити тільки з фруктів)
11.                                    Вік корови можна визначити за ступенем зношеності різців нижньої щелепи. А чому для цього не годиться верхня щелепа? (Бо на ній немає зубів)

Підсумки гри

Комментариев нет:

Отправить комментарий