понедельник, 4 января 2016 г.

ПРОЕКТ «ОБИРАЙ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ»

Мета:Сприятизалученню до здорового способу життя як найбільшоїкількостідітей та підлітків
Терміниреалізації - 2014-2015навчальнийрік.
Завдання:
-         проведенняпросвітницькоїроботисереддітей та молоді;
-         підбірметодичнихматеріалів і розробок для полегшенняроботиорганізаторівакцій та заходів;
-         організаціяпроведеннятренінгів та програм.
Учасники:учнівська молодь.
Видидіяльності:
-         Проведення та реалізація Програми Міністерства освіти і науки України ПРООН/ЮНЕЙДС «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя.
-         Модуль «Прояви турботу та обачливість»
-         Модуль «Твоєжиття – твійвибір»
-         Презентаціярезультатівдіяльності
Орієнтовнийперелік форм презентації:
-конкурс дитячихмалюнків «Я обираю здоровий спосібжиття»
-конкурс стіннівок про шкідливізвички «Самогубцісеред нас»
- проведеннянавчанняорганізаторів та учасників проекту
- зустрічі з медичною сестрою щодо профілактики інфекційних захворювань
Заходи та акції:
  -спортивнізмагання;
-акціїпротипаління;
-екскурсії до медичнихзакладів;
- акція «Підтримай нас у боротьбізіСНІДом».
Відповідальні: комісіязі спорту та здорового способу життя


Очікувані  результати:
-         свідоме ставлення учнів до свого здоровя ;
-         зростання рухової активності учнів , активніше відвідування спортивних секцій, проведення фізкульт хвилинок , контроль за правильністю своєї постави;
-         застосування теоретичних знань щодо зміцнення власного імунітету зметою протистояння організму інфекційним захворюванням;
-         недопущення появи шкідливих звичок в учнів школи та активна боротьба з уже існуючими;
-         правильне оволодіння гігієнічними навичками;
-         відмова або хочаб часткове обмеження споживання не корисної  їжі.
-         Міцне оволодіння  знаннями як вберегтися від ВІЛ/СНІДу.





Інтелектуальна гра «Національна кухня»
Для учнів 8-11 класів
Мета: сприяти розвитку логічного мислення, пізнавальних здібностей, полікультурних компетенцій, інтересу до національних традицій і звичаїв народів світу.
Оформлення: зображення національних страв, ігрові картки.
Технічні засоби: комп’ютерна техніка, мультимедійний проектор.
Команди займають місця за ігровими столами. Ведучий починає гру
Орієнтовний зміст запитань
Ведучий. Завдання: правильно написати в ігровій картці країну світу, в якій вказана страва є національною. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. Кожна команда записує відповіді на ігровій картці.
1)      гурка (Україна);
2)      растегай (Росія);
3)      тортил´яс (Мексика);
4)      пудинг (Англія);
5)      суші (Японія);
6)      риба у кисло-солодкому соусі (Китай);
7)      зрази (Польща);
8)      лобіо (Грузія);
9)      пахлава (Азербайджан);
10)    карловарський рулет (Чехія);
11)    долма (Болгарія);
12)    равіолі (Італія).
Визначається кількість набраних балів
Ведучий. Давайте пригадаємо улюблені супи народів світу. Завдання командам: запишіть в ігровій картці правильну національну назву супу. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом.
1)      російського (щі);
2)      українського (борщ);
3)      білоруського (холодник);
4)      народів Кавказу (суп-харчо);
5)      грузинського (чихиртма);
6)      вірменського (бозбаш);
7)      азербайджанського (піті);
8)      узбецького та туркменського (шурпа);
9)      китайського та в’єтнамського (суп з птахів);
10)    корейського (зі зміїного м’яса);
11)    французького ( суп із цибулі);
12)    народів південних морів (суп із черепахи);
13)    мексиканського  (паел´я);
14)    японського (з морських водоростей);
15)    литовського (молочний суп з овочами).
Визначається кількість набраних балів
Ведучий. ІІ блок запитань також призначений для наших ерудитів – кмітливих учасників. Кожна правильна відповідь оцінюється у 5 балів.
1.      У чому  різниця між вінегретом та салатом? (Салати готують в основному із сирих овочів, а вінегрети – з варених. Раніше коренеплоди (морква, буряк, картопля) вважалися “нечистими” овочами, бо ростуть у землі)
2.      Яку кулінарну страву називають італійським словом “хробачки”? (Вермішель від вермічелло – хробачки)
3.      Яку назву має салат, який винайшов французький кухар у французькому ресторані в Санкт-Петербурзі? (Олів´є)
4.      Що є головною особливістю  шведської кулінарії? Цей продукт вони додають навіть до солоної риби та кров’яної ковбаси. Про що йде мова? (Про цукор)
5.      Національні кухні Болгарії, Грузії, Туреччини та Вірменії дуже схожі між собою. А за якою особливістю вирізняється серед них болгарська кухня? (Велика кількість супів – горбів)
6.      На відміну від наших солодощів, французька кухня вирізняється зовсім іншим завершальним елементом застілля. Що їдять французи на десерт? (Фрукти і сири)
7.      Польська кухня дуже схожа з українською та  російською. У ній також дуже широкий вибір перших страв. А що подають у Польщі до борщів замість хліба? (Гарячу відварну картоплю)
Визначається кількість набраних балів
8.      Ведучий. ІІІ блок запитань спрямований на розвиток логічного мислення. Кожна правильна відповідь оцінюється десятьма балами.
9.      У Закарпатті існує такий звичай. Коли народжується дитина, то батьки виготовляють цей “продукт” і закопують його в землю, щось добавляючи у нього. Коли дитина стає дорослою і одружується, у день весілля цей “продукт” дістають і їдять ложками. Яку назву має цей продукт і що в нього додають? (Вино. Харчовий желатин)
10.    Ще Вольтер не без сарказму помітив, що в англійців 24 релігійні секти і лише один... Що він мав на увазі, коли говорив, що у французів цього більше трьох тисяч, а в англійців – лише один? (Соус)
11.    У романі Олександра Дюма “Граф Монте-Крісто” до вишуканого французького столу подають рибу, яку привезли з далекої Росії. Її можна зловити тільки у двох місцях у світі. Про яку рибу йде мова? (Про байкальський омуль)
12.    Саме цю гурманську страву подавали першою відповідно до меню царського столу під час коронації Миколи ІІ. Крім того ця страва була символічною, бо під час коронації обов’язково виконувалась величальна «здравницька» пісня. Яку пісню обов’язково співали і яку страву подавали? (“Многая літа”. Черепаховий суп, бо черепахи живуть дуже довго)
13.    Угро-фіни, рухаючись з Алтаю на Захід, пішли з нашої території. Але на згадку про себе залишили свої дуже смачні вуха – їх люблять чи не в кожній родині. А як ми їх називаємо? (Пельмені)
14.    У старовину по селах Русі на свята варили спільний суп для всіх жителів. Кожен приносив для нього все, що міг. Яку назву носить з того часу ця страва? (Солянка, від  слова “селянка”)
15.    Що символізує соус зі свіжих червоних помідорів, білого сиру  моццарелла і зелені петрушки, які обов’язково входять до складу будь-якої італійської піцци? (Червоно-біло-зелений прапор Італії)
16.    Шеф-кухар одного відомого московського ресторану про назву цього солодкого виробу висловився так: “Його за технологією потрібно заморозити”. Про який кулінарний виріб іде мова? (Про торт “Наполеон”)
17.    Приготування національної японської страви суші (сусі) – довгий трудомісткий процес. Іноді його замінюють іншою стравою – тірасі-дзусі, яка складається із тих самих компонентів, але готується швидко. Назвіть хоча б один аналог з нашої кухні, приготовлений за тим самим принципом. (Ліниві вареники, голубці)

Підсумки гри

Комментариев нет:

Отправить комментарий