Мета:
ознайомити учнів зі значеннями видільної системи, дати загальну характеристику
органів виділення, довести, що видільна система відповідає виконуваним нею
функціям; розвивати в учнів прагнення до самоосвіти; здійснювати валеологічне
виховання.
Обладнання:
таблиця «Видільна система», таблиці з малюнками видільних систем різних систематичних груп тварин, муляж нирки.
І. Актуалізація опорних знань.
Бесіда.
1. Які
основні процеси здійснюють в ході обміну
речовин?
2. Які
речовини і чому виводяться з організму людини і чому?
3. Пригадайте
за поданими малюнками видільні системи:
-
кільчастих червів;
-
комах;
-
риб;
-
плазунів-амфібій;
-
ссавців.
ІІ. Мотивація навчальної
діяльності.
Запропонуйте
принцип будови органа, який міг би очищати
плазму крові від непотрібних і шкідливих речовин.
Повідомлення
теми, мети і завдань уроку.
По закінченню уроку ви повинні
розпізнавати органи сечовидільної системи на малюнках; характеризувати будову і
функції нирок, будову і функції сечових шляхів, складові шкіри які беруть
участь у виділенні; пояснювати значення виділення з організму
кінцевих продуктів обміну.
Вивчення
нового матеріалу.
ІІІ. Розповідь учителя з елементами
бесіди.
Роль
шкіри та інших органів у виділенні продуктів життєдіяльності (ст..142)
Ознайомлення учнів з цим питанням
по тексту відповідного параграфа. При цьому використовуються позначки олівцем.
v- я це знаю. + - нова інформація для мене. – суперечить тому, що я знав.
? – дивує мене.
Яка
будова сечовидільної системи? ( Розповідь учителя).
IV. Узагальнення і систематизування
знань.
1. Термінологічна
естафета (1 учень називає термін вивчений на уроці, інший – пояснює його і
пропонує новий термін наступному учневі, одночасно всі учні класу працюють з
термінологічним словником).
2. Вправа «Відкритий мікрофон»
(Вчитель
пропонує учням висловити свої думки на основі набутих
знань стосовно
питання поставленого на початку уроку.
V. Самостійна робота з
зошитом.
VI.
Підбиття підсумків
VII.
Домашнє завдання опрацювати §
47.
Дати відповіді на запитання
2. Підготувати
1-2 учням повідомлення для вивчення наступної теми з рубрики «Цікаво знати що…».
3. Скласти
кросворд.
Комментариев нет:
Отправить комментарий