пятница, 23 октября 2015 г.

Тема. Значення і загальна характеристика органів виділення

Мета: ознайомити учнів зі значеннями видільної системи, дати загальну характеристику органів виділення, довести, що видільна система відповідає виконуваним нею функціям; розвивати в учнів прагнення до самоосвіти; здійснювати валеологічне виховання.

Обладнання: таблиця «Видільна система», таблиці з малюнками видільних систем різних  систематичних груп тварин, муляж нирки.
І. Актуалізація опорних знань.
Бесіда.
1.     Які основні процеси здійснюють в ході  обміну речовин?
2.     Які речовини і чому виводяться з організму людини і чому?
3.     Пригадайте за поданими малюнками видільні системи:
-         кільчастих червів;
-         комах;
-         риб;
-         плазунів-амфібій;
-         ссавців.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
         Запропонуйте принцип будови органа, який міг би очищати  плазму крові від непотрібних і шкідливих речовин.
         Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
По закінченню уроку ви повинні розпізнавати органи сечовидільної системи на малюнках; характеризувати будову і функції нирок, будову і функції сечових шляхів, складові шкіри які беруть участь у виділенні; пояснювати значення виділення  з організму  кінцевих продуктів обміну.
         Вивчення нового матеріалу.
ІІІ. Розповідь учителя з елементами бесіди. 
         Роль шкіри та інших органів у виділенні продуктів життєдіяльності (ст..142)
Ознайомлення учнів з цим питанням по тексту відповідного параграфа. При цьому використовуються позначки олівцем.
    v- я це знаю.  + - нова інформація для мене.    – суперечить тому, що я знав.
    ? – дивує мене.
         Яка будова сечовидільної системи? ( Розповідь учителя).
IV. Узагальнення і систематизування знань.
1.     Термінологічна естафета (1 учень називає термін вивчений на уроці, інший – пояснює його і пропонує новий термін наступному учневі, одночасно всі учні класу працюють з термінологічним словником).
      2. Вправа «Відкритий мікрофон»
         (Вчитель пропонує учням висловити свої думки на основі набутих
           знань  стосовно  питання поставленого на початку уроку.

V. Самостійна робота з зошитом.
VI. Підбиття підсумків
VII. Домашнє завдання опрацювати § 47.
         Дати  відповіді на запитання
2.     Підготувати 1-2 учням  повідомлення для вивчення  наступної теми з рубрики «Цікаво знати що…».

3.     Скласти кросворд.

Комментариев нет:

Отправить комментарий