пятница, 23 октября 2015 г.

Тема: Роль шкіри в терморегуляції

Мета: ознайомити учнів з роллю шкіри в терморегуляції організму, сформувати поняття загартовування організму, розкрити його фізіологічне значення, розвивати гігієнічні навички  загартовування, виховувати свідоме ставлення учнів до зміцнення власного імунітету, виконання практичної роботи №7 Вимірювання температури тіла в різних його ділянках (пахова ямка, ротовий отвір)

Обладнання: таблиці «Будова шкіри», «Загартовування», схема механізму терморегуляції.

І. Організація уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1).Тестова робота
1.     Визначте з якої кількості шарів складається шкіра людини:
А . 2;     Б. 3;     В. 4;     Г.5.
2.     До числа похідних епідермісу належать:
А. нігті;
Б. шкірні рецептори;
В. потові залози;
Г. елементи підшкірної клітковини.
    3. Основною функцією потових залоз є:
         А. виділення водяного розчину продуктів метаболізму;
         Б. Забезпечення росту й регенерації шкіри;
         В. Надання шкірі еластичності;
         Г. Регуляція росту волосся і  нігтів.
4. У пігментних клітинах епідермісу шкіри накопичується:
         А. Вітамін А;                   Б. Меланіт;
         В. жир;                            Г. Кератин.
5. Розширення кровоносних судин шкіри призводить:
         А. До зниження втрати тепла;
         Б.  Зменшення потовиділення;
         В. Підвищення віддачі тепла;
         Г. Збільшення секреції шкірного сала.
6. Власне (шкіра) дерма утворена:
         А. Одношаровим епітелієм;
         Б. Багатошаровий епітелієм;
         В. Сполучною тканиною;
         Г. Жировою тканиною.
7. Вкажіть, який шар розміщується найглибше:
         А. Епідерміс;
         Б. Дерма;
         В. Підшкірна клітковина.
8. Яку площу має шкіра дорослої людини
         А. 0,5 – 1 м2;
         Б. 1,0-1,5 м2;
В. 1,5-2,0 м2;
Г. 2,0-2,5 м2;
9. Вкажіть, що є похідним рогового шару епідермісу:
         А. слинні залози;
         Б. Сальні залози;
         В. Потові залози;
         Г. молочні залози;
         Д. Нігті.
10. зазначте, видозміною яких залоз є молочні залози:
         А. потових;     Б. Сальних;     В. Слизових.
11. Вкажіть, на скільки виростає ніготь за  одну добу:
         А. 0,1-0,2мм;      Б. 0,2-0,3 мм;    В. 0,3-0,4 мм;    Г. 0,4-0,5 мм.
12. Куди відкриваються протоки  сальних залоз:
         А. мальпігіїв в шар епідермісу;
         Б. на поверхню шкіри;
         В. У волосяну сумку;
         Г. У шар підшкірної клітковини.

2). Розгляд і розв’язування кросвордів, які підготували учні  при виконанні домашнього завдання.
 Оцінювання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Обговорення разом при морозі -400С й при спеці +400С в людини не змінюється температура тіла.

IV. Представлення теми та очікуваних результатів.
По закінченню уроку ви зможете характеризувати процеси теплообміну, механізми терморегуляції, рефлекторний характер терморегуляції,  обґрунтувати значення шкіри в пристосування організму до умов навколишнього середовища; застосовувати знання для профілактики простудних  захворювань.

V. Надання необхідної інформації.
1. Пригадайте з курсу з фізики, що таке  температура тіла?
2. Як вимірюють температуру?
3. У чому суть тепловіддачі?
4. Пригадайте з курсу хімії, що екзотермічні реакції?

3). Розповідь учителя.
      - Сталість температури тіла людини.
      - Терморегуляція ст.228 підручник 8 клас.

VI. Інтерактивна вправа «Ажурна пилка»
Учні об’єднуються у п’ять груп. Кожній групі дається інформація на аркушах.
1.     Група
Прочитайте поданий текст «Механізм терморегуляції». Запишіть  тези, як шкіра зберігає тепло. Як шкіра охолоджується.
2.     Група
Прочитайте поданий текст «Рефлекторний характер терморегуляції». Складіть схему «Нейрогуморальний характер регуляції».
3.     Група
Прочитайте текст «Поняття про застудні захворювання». Виділіть та тезисно запишіть, що відбувається з організмом при переохолодженні; що відбувається з організмом при загартовуванні.
4.     Група
Прочитайте текст «Загартовування». Виділіть та тезисно запишіть  гігієнічні вимоги до  загартовування, загартовування  за допомогою повітря, повітряних ванн, сонячних ванн.
5.     Група
Прочитайте текст. Дайте поради однокласникам, як правильно  загартовуватись з допомогою водних процедур, купання, дією контрастних температур на організм.

Рефлексія. Бесіда.
1.     Що таке терморегуляція? Як вона відбувається?
2.     Який механізм загартовування організму?
3.     Які гігієнічні вимоги до загартовування?
4.     Які природні чинники сприяють загартовуванню?
VIІ. Домашнє завдання
                            І р.
1.     Опрацювати параграф 45. Дати відповіді на запитання в кінці параграфу.
2.     Виконати практичну роботу №7
              
               
   ІІ р.
1.     Підготувати повідомлення про захворіння шкіри та їх профілактику.
2.     Підготувати повідомлення про гігієнічні вимоги до одягу.

3.     Підготувати повідомлення про гігієнічну, лікувальну, декоративну косметику.

Комментариев нет:

Отправить комментарий