пятница, 23 октября 2015 г.

Тема. Значення залоз внутрішньої секреції у підтриманні гомеостазу й адаптація організму.

Мета: узагальнити знання учнів про залози внутрішньої секреції, гормони й механізми гуморальної регуляції, сформувати поняття про гіперфункцію і гіпофункцію залоз внутрішньої секреції, розглянути явище стресу; виховувати зацікавленість до здоров’язберігаючих компонентів.

Обладнання: таблиці «Вегетативна нервова система», «Залози внутрішньої секреції».

І. Актуалізація та корекція опорних знань.
Графічний диктант
Вчитель пропонує  знаком «+»  позначити правильні   твердження ,  знаком  «-» - неправильні.
1.       Наука. Яка вивчає залози внутрішньої секреції та їх гормони – ентомологія.
2.       Всі залози внутрішньої секреції мають багато нервових волокон.
3.       Залози внутрішньої секреції називають ще ендокринними.
4.       Надходячи в кров гормони впливають на абсолютно усі органи людського організму.
5.       Підшлункова залоза – це залоза лише внутрішньої секреції.
6.       Інсулін і глюкагон підтримують сталість вмісту глюкози в крові.
7.       Після своєї дії гормони постійно циркулюють в кровяному руслі.
8.       Вазопресин підвищує кров’яний тиск, зменшує діурез.
9.       Надниркові залози складаються з трьох шарів: кіркового, мозкового, внутрішнього.
10.  Роботу гіпоталамуса регулює гіпофіз.
11.  Щитоподібна залоза має масу близько 100-150гр.
12.  Перед грудиною розташована важлива непарна залоза – тимус.

Учні обмінюються зошитами і здійснюють взаємоперевірку.
                                               Ключ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  -
  +
  +
  -
  -
  +
  -
  +
  -
  +
  -
  -

ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення учнів
1.     Базедова хвороба
2.     Цукровий діабет.
ІІІ. Вивчення нової теми.
1.     Розповідь учителя з одночасним заповненням таблиці
Залози внутрішньої секреції
Гіпофункція
Гіперфункція
Гіпофіз


Щитовидна залоза


Пара щитовидні залози


Підшлункова залоза


Кора надниркових залоз



2.     Стрес. Стадії стресу.
Робота залоз внутрішньої секреції під час стресу.
Робота з текстом. При цьому використовуються позначення олівцем.
V -  знаю;        + - нова інформація;       -- - суперечить тому, що я знав;
? – дивує мене.
Складання опорного конспекту по прочитаному.
IV. Узагальнення та систематизація знань.
1.     Гра «Ланцюжок».
Учні по черзі ставлять один одному запитання щодо вивченої на уроці теми. Якщо учень, якому поставили запитання не знає відповіді. То ланцюжок розривається і відповідь на запитання дає той, хто його поставив. Далі вчитель може запропонувати учневі, який не зміг дати правильної відповіді, розпочати новий ланцюжок.
2.     Робота над новими термінами, запис їх  у словник.
3.     Метод «Мікрофон»
В уявний мікрофон учні висловлюють свої думки стосовно вивченої теми.
V.  Підсумок уроку. Оцінювання.
VI. Домашнє завдання.
1.     Опрацювати матеріал на ст..138-144
2.     Підготуватися до тематичного оцінювання.


Комментариев нет:

Отправить комментарий