пятница, 23 октября 2015 г.

Тема. Механізм утворення та виведення сечі.

Мета: ознайомити учнів з особливостями мікро органічної будови  нирок, особливостями процесів фільтрації та реабсорбції; розвивати інтерес до предмету, навички самоосвіти та саморозвитку; здійснювати валеологічне виховання.

Обладнання:  Таблиця «Видільна система», таблиця «Нефрон»
Актуалізація опорних знань.
Тестова робота
1.     Структурною і функціональною одиницею нирок є:
А. Нейрон;             Б. Міозит;
 В. Нефрон;            Г. Еритроцит.
     2. Парні органи, що беруть участь  у процесі виділення називають:
         А. Легенями;           Б. Сечоводами;
         В. Нирками              Г. Пірамідками.
     3. Якою є маса нирок:
         А. 50г,       Б. 100г,      В. 150г,      Г. 250г,      Д. 300г.
     4. Звідки починається сечовід:
         А. з ниркової чашечки,
         Б. з коркової речовини;
         В. з мозкової речовини;
         Г. з ниркової миски.
     5. Яку частину кисню споживає нирка в процесі діяльності:
         А. до 5%.   Б. до 10%. В. до 20%. Г. до 40%.
     6. Що розміщується між звивистими канальцями  першого та другого  порядків:
         А. ниркове тільце;                 Б. порожнина капсули;
         В. петля нефрона;                 Г. збірні канальні.

     7. Оберіть тканину з якої утворена капсула Шумлянського-Боумена:
         А. багатошаровий епітелій;
         Б. щільна сполучна тканина;
         В. одношаровий епітелій;
         Г. гладенька м’язова тканина.
8. Що входить до нирки через ворота:
         А. сечівник;         Б. сечовід;           В. лімфатичні судини;
         Г. нерви.
9. Які елементи сечовидільної системи є першими:
         А. нирка;             Б. сечівник;                   В. сечовід;           Г. сечовий міхур.
10. З чого складається ниркове тільце:
         А. мальпігієвого клубочка;
         Б. збірної трубочки;
         В. петлі Генле;
         Г. капсули Шумлянського-Боумена;
         Д. звичайного канальця.
11.  Розташуйте органи сечовидільної системи по порядку їх розміщення в напрямку від зовнішнього середовища:
         А. нирка;             Б. сечовий міхур;                  В. сечовід;           Г. сечівник.
12. Яка кров піддається фільтрації у нирковому тільці:
         А. артеріальна;            Б. венозна;          Г. змішана.

Мотивація: Чому при вживанні великої кількості солоної їжі  нам завжди хочеться пити?
Повідомлення теми та мети уроку.
По закінченню уроку ви повинні пояснювати  утворення первинної та вторинної сечі, роль нирок у здійсненні  водно-сольового обміну, підтримання гомеостазу, рефлекторний характер виведення сечі.
ІІ. Вивчення нової теми
1.     Як утворюється сеча – (пояснення вчителя).
2.     Вправа «Учімося аналізувати і порівнювати»
(Вчитель пропонує учням  проаналізувати схему «Схема процесу виділення»)      
               (Накреслити)
3.     Вправа «Творча лабораторія»
(Учні об’єднуються у групи і працюють  з текстом підручника  вивчаючи матеріал визначений вчителем).
1 група
Як відбувається сечовипускання.
2 група
У чому полягає рефлекторний характер виведення сечі.
3 група
Як здійснюється нервова та гуморальна регуляція виведення сечі.
         Представник кожної групи  презентує вивчений матеріал.
4.     Повідомлення  підготовлені  окремими  учнями вдома «Цікаво знати що …»
ІІІ. Узагальнення та систематизація.  Гра  «Ланцюжок»
         Учні по черзі ставлять один одному  запитання  щодо вивченої на уроці теми. Якщо учень, якому поставили запитання не дає відповіді, то ланцюжок розвивається і відповідь на запитання  дає той, хто його поставив. Далі  вчитель  може запропонувати  учневі, який не зміг  дати правильної відповіді, розпочати новий ланцюжок.
IV. Самостійна робота у зошитах з друкованою основою.
V.  Підбиття   підсумків.
VІ. Домашнє завдання
1.     Опрацювати §48
І р. 2. Дати відповіді на запитання в кінці параграфу.
ІІ р. 3. Виконати завдання у зошиті.

ІІІ р. Підготувати доповіді

Комментариев нет:

Отправить комментарий